Hallo Unbekannter,
das hört sich bei Dir auch nach einer sehr interessanten MF-Sammlung an.
Zu den Mäher Farben habe ich vor einiger Zeit sinngemäß mal folgendes aus einem US Forum kopiert:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
These are the paint schemes for MF 7 thru MF16
These paint codes are "MF factory exact codes".
Massey Ferguson Paint Schemes, Colors, & Part No‘
All models MF7 thru MF16 - Front grille, rims - ‘‘Silver Mist‘‘ - code #M1037
All models MF7 thru MF16 - Hood, fenders, plastic dash surround frame - ‘‘Red/Rouge‘‘ - code #M1041
(Old/Red)
MF7 thru MF16 - Entire chassis (all but what is listed above), belt shields, footboards, engine, axles, hubs, fuel tank, dash tower - ‘‘Flint Grey Metallic‘‘ - code #M1025
(Exception to above-MF14 & 16 had footboards painted ‘‘red/rouge‘‘)
(Early MF10 & MF12G & MF12H had rim centers painted ‘‘Red‘‘, with the outer rim painted ‘‘Silver Mist‘‘.
At least 69‘s & up had full ‘‘silver mist‘‘ rims.)
All MF7 thru 16 models - decks, deck hangers, & related deck components are - ‘‘red/rouge‘‘ - #M1041
(Red/old)
Close match to the ‘‘silver mist‘‘ in spray can is either Plastikote #618 "Steel Wheel" or Dupli-Color Wheel paint #WP101 Silver.
Both have the tiny metallic like ‘‘silver mist‘‘.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bei der Rahmen-Farbe mit dem leichten Bronce-Ton bin ich mir nicht ganz sicher, der Ami schreibt ‘‘Flint Grey Metallic‘‘
Aber meiner Meinung nach könnte das auch ‘‘Stoneleigh Grey Metallic‘‘ sein?
Vielleicht kann Dir dein MF Händler ja mit ‘nem Farbmuster weiterhelfen?
Von der Qualität her kann ich die original MF Farben nur empfehlen!
Hoffe mit der Info ist Dir etwas weitergeholfen.
Gruß Ede